Afstudeer opdracht Academie Artemis – Bachelor Allround Styling & Design – Dit is een fictief concept voor de webshop Zalando. 

Zalando Swop & Share wordt aangeboden in de online webshop van Zalando. Het is gericht aan vrouwen in de leeftijd van 15 tot 35 jaar. Op Zalando Swop & Share kun je een account aanmaken en jouw fast fashion ruilen, kopen of verkopen.  Om het shoppen op Zalando gemakkelijker te maken, zijn er vier thema’s in de webshop te vinden: Hard Bitten Better, Normcore, Romantic Behaviour en Boho Dream. Deze thema’s helpen bij het kiezen van jouw favoriete kledingstijl en bieden zo een passende shopervaring.

De reden voor het introduceren van Zalando Swop & Share is ontstaan vanwege het feit dat alleen al in Nederland ruim 180 miljoen kilo kleding per jaar wordt weggegooid. Met Swop & Share laat Zalando de waarde van kleding aan jonge, modebewuste vrouwen zien. Zalando gelooft dat échte mode tijdloos is en geeft met deze webshop kleding een nieuw leven.

 Om Swop & Share te benadrukken en te kunnen versterken, zal er een campagne video worden gelanceerd. Zo kan Zalando hun doelgroep bewust laten worden van het feit dat kleding een lang leven verdient.